Patronat Honorowy
    
 Aktualności
08.09.2016
Czy wiesz, że niemal 40% polskich internautów blokuje reklamy w Sieci? Ten wynik świadczy o tym, że odbiorcy zmęczeni są obecnością przekazów reklamowych w swoim życiu – te zazwyczaj drażnią ich i irytują. I choć ponad połowa Internautów doceniła wygodę, jaką dają im spersonalizowane bannery, to tyle samo osób potwierdziło, że obecna postawa marketingowców zniechęca nie tylko do wyświetlanych reklam, ale także do marek.

[ więcej ]


30.08.2016
Kolejna edycja „Lata na targach” przeszła do historii. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z ostatniego dnia tego wydarzenia, w którym w tym roku udział wzięło około 12 tys. osób.

[ więcej ]


18.08.2016
Zapraszamy już dziś do zaplanowania udziału w targach w roku 2017. Mamy nadzieję, że specjalne interaktywne wydanie Poznańskiego Magazynu Targowego „Kalendarz targów 2017” będzie w tym pomocne. To jedyna taka publikacja a rynku! Można ją przyjemnie czytać na desktopie, tablecie czy komórce. W wydaniu prezentujemy przegląd wszystkich wydarzeń targowych organizowanych przez Międzynarodowe Targi Poznańskie w roku 2017.Piszemy również o polskiej gospodarce oraz nowym programie wspierania start-upów SMART WAY.

[ więcej ]


Więcej aktualności

Poznań Media Expo - podsumowanie edycji 2014

Za nami szósta edycja targów Poznań Media Expo i czwarta edycja konferencji poświęcona cyfryzacji rynku medialnego w Polsce, którą Międzynarodowe Targi Poznańskie zorganizowały w partnerstwie z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji. Można rzecz, że oba wydarzenia na stałe wpisały się do kalendarza najważniejszych spotkań sektora mediów elektronicznych w Polsce.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, która jest regulatorem rynku medialnego w Polsce, czynnie uczestniczyła i uczestniczy w procesie cyfryzacji. Jest więc zrozumiałe, że w czasie Poznań Media Expo wzięła na siebie obowiązek przygotowania merytorycznego konferencji towarzyszącej targom. Konwersja analogowo-cyfrowa, zarówno w radiofonii i telewizji, jest niezwykle skomplikowanym procesem technologiczno-logistycznym, wiąże się również z wieloma istotnymi zmianami na rynku nadawców i odbiorców. Głównym zadaniem konferencji było zatem dostarczenie uczestnikom tego procesu maksymalnie dużo wiedzy eksperckiej, umożliwienie wymiany poglądów i konstruktywną dyskusję – powiedziała współorganizator konferencji, Krystyna Rosłan-Khun, Ekspert Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Tegorocznej konferencji przyświecało hasło “Przyszłość rynku medialnego w Polsce”, a podczas niej, przedstawiciele polskich i zagranicznych mediów debatowali o szansach i zagrożeniach wiążących się ze zmianą systemu nadawania sygnału radiowego i telewizyjnego.

Pierwszy dzień konferencji poświęcony został naziemnej telewizji cyfrowej, której wprowadzenie, zarówno w Polsce, jak i innych krajach europejskich, jest wynikiem postępu technicznego oraz odpowiedzią na potrzeby rozwojowe kraju i międzynarodowe zobowiązania. „Decyzje dotyczące mediów to jednocześnie decyzje dotyczące gospodarki” - powiedział Juliusz Braun, Prezes Zarządu TVP, otwierając konferencję. Telewizja będąc w najbardziej opiniotwórczym medium, musi dostosować się do zmian jakie zachodzą w społeczeństwie, stąd też jej forma ciągle ewoluuje. Cyfryzacja telewizji otworzyła nowe możliwości widzom, przyczynia się do rozwoju społeczeństwa informacyjnego oraz rozwoju konkurencyjności rynku. Konferencja stanowiła bowiem doskonałą okazję do popularyzacji zalet i nowych możliwości telewizji.

Drugi dzień konferencji minął pod hasłem: Radio cyfrowe – więcej niż radio. Rynek radiowy w Polsce jest największy i zarazem najbardziej dochodowy w Europie Środkowo Wschodniej. W przeciwieństwie do cyfryzacji telewizji uruchomienie emisji cyfrowej radia nie będzie związane z natychmiastowym wyłączeniem emisji analogowej. Z kolei, tak jak cyfryzacja telewizji, umożliwi dostęp do większej liczby stacji, co przełoży się na zwiększenie konkurencyjności i atrakcyjności oferty programowej. Regularną emisję radia cyfrowego wdrożono w takich krajach jak: Wielka Brytania, Irlandia, Czechy, Francja, Niemcy czy Dania, stąd zaprosiliśmy przedstawicieli tych Państw, by na bazie swoich doświadczeń opowiedzieli jak w istocie wygląda cyfrowe radio. Jane Ostler z Wielkiej Brytanii opowiadała o korzyściach i ryzykach wynikających z procesu cyfryzacji, Gunter Garfors reprezentujący norweskiego nadawcę publicznego poruszył tematykę konkurencyjności radia cyfrowego i internetowego, natomiast Jens Stockmann z firmy GatesAir zaprezentował korzyści ekonomiczne rozsiewu cyfrowego DAB+.

Poznań Media Expo, to nie tylko debaty i dyskusje, ale również wystawa sprzętu urządzeń do odbioru naziemnej telewizji Cyfrowej w standardzie DVB-T (Digital Video Broadcasting – Terrestrial) a takŜe DVB-S (Digital Video Broadcasting – Satellite) oraz rozwiązań CATV (Cable TV -sieci odbioru i nadawania sygnałów radiowo-telewizyjnych w sąsiadujących ze sobą budynkach mieszkalnych). Nie zabrakło ekspozycji nowoczesnych rozwiązań wykorzystujących sieć Internet, a także cyfrowych radioodbiorników. Wydarzenie to kierowane było przede wszystkim do instalatorów oraz firm i użytkowników zajmujących się techniką telewizyjną. Wśród wystawców znaleźli się przedstawiciele takich firm i instytucji jak: Comsat, Corab, Diomar, Ferguson, Komax, Polska Izba Radiodyfuzji Cyfrowej, Polskie Radio S.A., Telewizja Polska S.A.

Dodatkowym wydarzeniem tegorocznej edycji Poznań Media Expo, skierowanym głównie do inwestorów, projektantów i instalatorów, była konferencja i warsztaty przygotowane przez Polską Izbę Radiodyfuzji Cyfrowej, współautorów rozporządzenia budynkowego, podczas której zebrani goście mogli dowiedzieć się, jak wybudować poprawnie instalacje TV, TV-Sat, światłowodowe i LAN zgodnie z najnowszym rozporządzeniem.

Zachęcamy do wysłuchania wypowiedzi uczestników konferencji, które przybliżą charakter wydarzenia i prezentowanych zagadnień.

----

Grzegorz Napieralski, Wiceprzewodniczący Komisji Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii: "Tu spotyka się biznes i Ci co kreują nasze życie medialne".

Jan Dworak, Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, o zasadności i potrzebie kontynuacji Poznań Media Expo:

Juliusz Braun, Prezes Telewizji Polskiej S.A. o przyszłości rynku medialnego w Polsce:

[ Wstecz ]