Patronat Honorowy

Korzyści udziału w targach

Efekt synergii:

Efekt synergii można osiągnąć poprzez jednoczesne wykorzystanie wielu różnych usług. Targi umożliwiają:

  • pozyskanie nowych klientów,
  • kompilację bazy danych nowych klientów,
  • wzmocnienie kontaktów z klientami,
  • wprowadzenie na rynek nowych produktów i usług,
  • demonstrację i promocję produktów,
  • tworzenie wizerunku firmy,
  • tworzenie i wzmocnienie marki,
  • zwiększenie zainteresowania mediów.

Ponadto targi są doskonałym miejscem na:

  • poznanie oczekiwań klientów,
  • uzyskanie natychmiastowych opinii o produktach firmy,
  • znalezienie lokalnych przedstawicieli i dystrybutorów produktów,
  • prezentację produktów w oparciu o wszystkie pięć zmysłów.

Korzyści dla wystawców:

  • zademonstrowanie obecności firmy na rynku (twierdzi tak 83% badanych),
  • prezentacja nowych produktów (79%),
  • podtrzymanie kontaktów z dotychczasowymi klientami (78%),
  • wymiana i pozyskanie informacji (78%),
  • pozyskanie nowych klientów (77,6%),
  • wzrost znajomości i doskonalenie wizerunku firmy (76%),
  • wzrost znajomości produktów (75%),
  • rozpoznawanie życzeń klientów (70%),
  • zawieranie umów sprzedaży (64%),
  • wpływanie na decyzje klientów (63%).
  • wzrostu świadomości na temat produktu (58% firm),
  • wymiany oraz zbierania informacji o rynku (50% firm),
  • rozpoznania życzeń klientów (50% firm), wywierania wpływu na decyzje klientów (33% firm),
  • zawierania umów sprzedaży (29% firm).

(Źródło: Austellungs- und MesseAusschuss der Deutschen Wirtschaft - EMNID Institute Deutschland)

Korzyści dla zwiedzających:

  • kompletna, syntetyczna i neutralna informacja,
  • doskonała porównywalność ofert,
  • możliwość obiektywnej oceny,
  • 54% gości odwiedza targi, aby obejrzeć nowe produkty lub usługi,
  • 48% zwiedzających poszukuje informacji,
  • 40% pragnie być na bieżąco z nowymi technologiami,
  • 15% odwiedza targi, aby nawiązać kontakty biznesowe.

Źródło: Exhibition & Event Association of Australia

Interaktywność:

  • targi stanowią okazję do dialogu i wymiany opinii,
  • nowi klienci - na targach nawiązuje się pierwsze kontakty z potencjalnymi klientami,
  • obecni klienci - targi umożliwiają odświeżenie kontaktów oraz prowadzenie dialogu z klientami podczas spotkań face-to-face (87% ankietowanych specjalistów od marketingu uważa, że komunikacja bezpośrednia, tzn. twarzą w twarz z klientami, partnerami handlowymi i przedstawicielami mediów, jest niezbędna jako element strategii marketingowej dla przedsiębiorstwa (Źródło: Association of Exhibition Organisers, Benchmark Research)
  • dawni klienci - na targach odnawia się kontakty z byłymi klientami, mając okazję do przedstawienia nowej oferty.

Pełnowymiarowość wystąpienia:

  • ekspozycja na miarę planów i potrzeb,
  • szeroka prezentacja nowości,
  • pokazy zastosowań produktu,
  • spotkania z kontrahentami,
  • konferencje prasowe

Efektywność zwrotu inwestycji:

  • badania Exhibition & Event Association of Australia (Stowarzyszenia Targowego Australii) pokazały, że średnie wydatki w wysokości 9% budżetu marketingowego firmy poniesione na uczestnictwo w targach przynoszą zysk w formie 23% wzrostu działalności,
  • Według badań CEIR (Center of Exhibition Industry Research, FEBELUX): Federations of Fairs and Exibitions in Belgium and Luxemburg):
    • 76% gości targowych ma określony plan działania,
    • 48% potencjalnych transakcji omówionych na targach nie wymaga dalszych wysiłków ze strony sprzedającego, aby zakończyć je pomyślnie,
    • finalizacja potencjalnych transakcji omówionych na targach kosztuje 56% mniej niż tradycyjne wizyty u potencjalnych partnerów handlowych.

Kompleksowość oferty:

  • pomoc fachowej kadry,
  • pełna aranżacja targowego wystąpienia, od budowy stoiska, poprzez organizację prezentacji, konferencji, po akcje promocyjne i reklamowe,
  • rozbudowany serwis i jakość.

Matchmaking:

  • badania rynku, raporty branżowe,
  • wyszukiwanie potencjalnych kandydatów do współpracy, inwestorów i kooperantów,
  • organizacja spotkań z wytypowana grupa partnerów handlowych,
  • pomoc w działaniach marketingowych i promocyjnych,
  • organizacja spotkań w ramach Klubu WTC i Międzynarodowych Giełd Kooperacji:
    w matchmakingowych spotkaniach w roku 2003 wzięli udział przedsiębiorcy z 17 krajów - Belgii, Białorusi, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Izraela, Kanady, Kazachstanu, Łotwy, Niemiec, Rosji, Słowacji, Ukrainy, USA, Wielkiej Brytanii
    i Włoch.

Targi + Internet:

Zdaniem aż 91% spośród 250 ankietowanych prezesów amerykańskich korporacji, Internet NIE zastąpi targów:

  • kontakt osobisty jest niezastąpiony (55%),
  • produkt należy obejrzeć i omówić (35%),
  • odpowiedzi udzielane na pytania zadane na targach są bardziej kompletne (10%).

Internet można wykorzystać jako źródło targowej informacji:

  • prezentacja firmy w internetowym katalogu wystawców
  • całoroczna promocja rynkowych nowości na stronach internetowych MTP

(Źródło: International Association for Exhibition Management)

[ Wstecz ]